Share jika suke: Sebuah catatan buat Unit Amal Se-Malaysia-Hok tengoh panah dering tu..tari ngat-ngat atas pale

Sebuah catatan buat Unit Amal Se-Malaysia-Hok tengoh panah dering tu..tari ngat-ngat atas pale.dari rakan fb:Naraza Muda

Heran sungguh aku dgn puok ni.. Berape sen puok ni disogok
Ada sokmo mane-mane. Hok tengoh malam tu aku dok heran. Hok tengoh panah dering tu..tari ngat-ngat atas pale.

Tak dok pulok gong dengan pakat. Ade pakat kedok dok tahu puok ning. Peluh rejap kerut dahi puok RELA nye ada upoh. Bulih kire kak loh. Hok ni gok...huh.

Aku ada sembang jugok dengan puok ni. Nengun molek kene sutir dua ayat. Nok nangis natang aku ni malu kediri. Rajin jugok lah puok ning royak tugas 4-5 jam air setenguk pun tak dop, mentelah lagi nasi bungkus.

Tu pun ada jugok peminpin hok gong ..tengok unit amal jaga jalan panas dering untuk mereka jugok, tapi haram dok pin...menteloh lagi nok angkat tangan, jauh bangat nok senyum mewek.

Sampai bak kesoh banjir baru ni aku belinang jugok air mata. Hok aku dengor, hok aku tengok dengan mata aku.
Memang payoh nok royak kokrang.

Hok aku dengor....ada lah geng amal ni gi basuh rumah Jkkk yg penuh dengan seluk. Berjam-jam puok ni wak keje dengan sungguh. Tuan rumoh dok tahu lah aku ye tawor air ke dok. Rase dok. Sebab semua peralatan punoh ranoh habis. Nok rebus air guane.

Unit amal ni buat kerja sungguh ti. Habis tikor getohnye selok. Tikor getoh ni mu tahu aaa..dang nye lama gok angkat je nye jadi cam sekut kering cicoh kopi..patoh
Mudah base gok punoh ranoh habis lah. Dok selok seluk banyok bawah. Aku dok tahulah guane perasaan tuan rumoh tu..jkkk pulok. Pesengan tunjuk muka seposen tengok tikor getoh ye punoh.

Puok amal ni habis siap molek basuh rumah tu..puok ni bisik same diri. Masa nok balik tuan rumoh tanye berape upoh...saloh sorang dari puok ni royak ke tuan rumoh yang khidmat mereka ni adalah kerana Allah. Lalu lah ada siket senyuman di muka tuan rumah dan hok ganas lagi puok amal tadi siap hulur ..." pok cik! Ni ada siket pitih hok kami kutip sama kami untuk pok cik beli tikor getoh baru.....


Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Koleksi Banjir Di Kemaman Dan Kuantan 2013

 
© Gi Mari Gi Mari All Rights Reserved